Elektrische Renovo Coupe maakt nerds het hoofd dol

Tussen de telefoons, drones en het selfiegarnituur staat er op gadgetbeurs CES in Las Vegas veel noemenswaardig autospul. Meer dan voorgaande jaren, zo is ons idee. Eén van die auto’s is de Renovo Coup, van een kleine Amerikaanse EV-fabrikant die de wereld wil voorzien in hele dure elektro-auto’s met een retrojas.

Elektrische Renovo Coupe

500 e-pk’s


De Renovo Coupe is namelijk in de basis een Shelby Daytona, maar daar houden de vergelijkingen ook meteen op. Onder de aluminium huid huist een 740 Volt lithium-ion-accupakket, dat stroom levert een twee elektromotoren die gezamenlijk 500 pk en 1.356 Nm aan koppel opwekken. Daarmee schiet je in 3,4 seconden naar de 96 km/u en haal je een Vmax die boven de 200 km/u ligt. Killing voor je actieradius, maar het kán wel. Die actieradius zou trouwens uitkomen op zo’n 150 á 160 kilometer. Een beetje bedroevend voor een auto met een prijskaartje van $529.000. Met een DC snellader heb je de accu overigens wel weer binnen 30 minuten vol. Met een Type 2-stekker gaat daar vijf uur overheen.

Elektrische Renovo Coupe

The Verge trok een obesitasbloggertje achter een toetsenbord vandaan en stuurde hem de beursvloer op voor een interview met de mannen achter Renovo Motors. Opvallende claim; hij is specifiek gemaakt voor circuitspielerei. Waar andere EV’s het vaak slechts één ronde uithouden, moet de Renovo Coupe minimaal 7 rondjes Laguna Seca kunnen afleggen, voordat hij weer aan de snellader moet.

Volgend jaar moeten ze in handen komen van de eerste klanten.