Elektrische auto Chinese ME’ers

China heeft een bijzondere elektrische auto gepresenteerd. Het futuristische voertuig is speciaal ontworpen voor de oproerpolitie.

Elektrische auto Chinese ME’ers

De Security China Beurs in de hoofdstad Beijing had de primeur voor de Armored Spherical Cabin Electric Patrol Vehicle, zoals de auto voluit heet.

Elektrische auto Chinese ME’ers

De gepantserde politiewagen met de opvallende bubbel is ontwikkeld door de Chinese autobouwer Zijing Qingyuan. De auto heeft een elektromotor en een accu van 15 kilowattuur. Met een volle accu heeft de wagen een actieradius van 120 kilometer. De maximum snelheid is 80 kilometer per uur.

Elektrische auto Chinese ME’ers

Pausmobiel


Tot zover niets nieuws. Het ontwerp is echter wel uniek. De wagen lijkt nog het meest op een moderne uitvoering van de pausmobiel. De auto biedt plaats aan twee agenten. Ze hebben rondom zicht door zeshoekige ramen, en krijgen visuele ondersteuning van een draaibare camera.

Elektrische auto Chinese ME’ers

De portieren zijn voorzien van schietgaten. Mochten de gangsters terugschieten, dan bieden de pantsers voldoende bescherming tegen gewone pistoolkogels.

Elektrische auto Chinese ME’ers

Volgens Zijing Qingyua hebben verschillende politie-eenheden al interesse getoond in het voertuig.

(Door: duurzaambedrijfsleven.nl)